Často kladené otázky (FAQ) | Sychrovnet

Menu
Podpora
net

Často kladené otázky (FAQ)
Návody, postupy a často kladené dotazy

scrolujtedolů

Nefunguje mi internet

  • Zkontrolujte, jestli máte dotlačené internetové kabely v routeru nebo v počítači.
  • Pokud se připojujete přes WIFI tak ověřte, jestli Vaši síť vidíte, pokud ano tak se k ní připojte.
  • Jestli Vám stále nejde internet, tak restartujete router tím, že jej vyndáte z elektřiny na 1 minutu (neresetujte tlačítkem reset na routeru, tím můžete zapříčinit smazání nastavení routeru).

Jde mi pomalu internet

Rychlost internetového připojení ovlivňuje celá řada faktorů

Jak správně měřit

Aby měly výsledky Speedtestu nějakou vypovídající úroveň, je potřeba dodržet několik zásad:

  • Po dobu měření rychlosti vypnout internetová rádia, televize a veškeré stahování na pozadí (zejména torrenty, ulozto.cz apod.)
  • Uzavřít ostatní okna webového prohlížeče obsahující technologii Adobe Flash (videa z Youtube a podobných serverů) nebo Microsoft Silverlight. Nejlépe ponechat otevřené okno jen se stránkou Speedtestu.
  • Raději udělat více měření v různý čas.

Jak vyhodnotit výsledek

Při vyhodnocení výsledků testu je potřeba vzít v úvahu následující skutečnosti:

  • Výsledky prezentují propustnost v naší síti a test je tak i optimalizován.
  • Test rychlosti může být značně ovlivněn vaším domácím routerem a počítačem.
  • Každý tarif má svoji agregaci určující rychlost garantovanou z naší strany (např. pro 100-V je agregace 1:10, tedy garantovaná rychlost je 10 Mbit/s).
  • Pokud ovšem klient nedosahuje dlouhodobě 80% maximální rychlosti tarifu, řešíme to
  • Výsledky některých jiných měření, zejména z www.dsl.cz, nejsou relevantní (jsou určeny pouze pro pomalejší linky). Pro měření rychlosti využívejte ověřené stránky: www.speedtest.net nebo speedtest.cesnet.cz

Pokud Vám dlouhodobě neodpovídá rychlost připojení, kontaktujte nás na servisní lince 571 999 111/kl.2

Nefunguje mi sledovanitv.cz

  • Pokud Vám nefunguje sledovanitv.cz, potřebujeme vědět na jakém je to zařízení (SMART TV, box, PC)
  • V případě, že se přehrávání zasekává je důležité aby zařízení byla připojena přes internetový kabel do routru. U WIFI může docházet k rušení a tím k nestabilitě přehrávání. Dále je nutné vědět, jestli je to živý přenos, nahrávka nebo timeshift.
  • Po nahlášení problému na naší servisní lince řešíme tento problém z poskytovatelem služby sledovanitv.cz

Mohu využívat svůj stávající Wi-Fi router?

  • Ano, svůj router používat můžete, nicméně routery od nás testujeme a optimalizujeme pro provoz v síti SychrovNET. Nemůžeme tedy zaručit, že Váš router bude s naší sítí plně kompatibilní. Také možnosti technické podpory jsou z naší strany omezené.

Jak mohu zažádat o veřejnou IP adresu

  • Potřebujete-li veřejnou adresu pro přímý přístup na počítač nebo na kamery z internetu, můžete si o ní zažádat v klientské informačním systému.
  • Cena veřejné IP adresy (NAT 1:1) je k vybraným tarifům v ceně. Pokud Váš tarif neobsahuje veřejnou IP tak cena veřejné IP adresy je stanovena na 100,- Kč / měsíc
  • Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby sítě Internet však veřejnou IP adresu vyžadují.
  • Doporučujeme všem uživatelům veřejných IP adres zabezpečit svoje PC odpovídajícím způsobem (Firewall, antivirová aplikace)

Jaká je moje IP adresa?

  • U zařízení registrovaných v informačním systému si můžete zjistit, jakou máte přidělenou privátní nebo veřejnou IP adresu po přihlášení do klientského informačního systému na kartě Nastavení PC.
  • IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělovány, nejsou tedy stálé a může docházet k jejich změnám
  • Privátní IP adresa poskytuje větší bezpečí proti elektronickým útokům.
  • Privátní IP adresy v naší síti mají například tvar 10.0.0.2

Užitečné
odkazy

Nahlásit
poruchu

Přihlásit
do emailu

Oblíbené
STRÁNKY, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT

Doporučte nás přátelům a získejte

2 měsíce internetu zdarma!

vyletětnahoru